Hoofdstuk 4 - Stelling van Pythagoras
4.1 Wortels
09-12-2014 00:00
Dag allemaal,
Hieronder vind je het filmpje van de eerste paragraaf van dit hoofdstuk. Daarnaast staan hieronder de leerdoelen van de paragraaf en de diagnostische vragen, die je moet kunnen beantwoorden als je de les bekeken hebt.
Leerdoelen
Je weet wat de overeenkomst is tussen wortels en...
>>
———
4.2 Rechthoekige driehoeken
11-12-2014 00:00
Dag allemaal,
In deze paragraaf gaan we een start maken met de stelling van Pythagoras. Het principe van de stelling staat centraal, niet het maken van berekeningen hiermee. Dat gebeurd in paragraaf 4.3.
Leerdoelen
Je weet wat de rechthoekzijdes en schuine zijde van een rechthoekige driehoek...
>>
———
4.3 Stelling van Pythagoras gebruiken
15-12-2014 00:00
Dag allemaal,
In deze paragraaf gaan we de stelling van pythagoras toepassen op rechthoekige driehoeken. Dit is waar de stelling van pythagoras in de praktijk ook gebruikt voor word. We gaan dit op 2 manieren doen;
Om korte/rechthoek zijden te berekenen
Om de lange/schuine zijde te...
>>
———
4.4 Stelling van Pythagoras toepassen
07-01-2015 00:00
Dag allemaal,
Deze paragraaf is gewijdt aan het toepassen van de stelling van Pythagoras. Dit betekend dat je in een situatie, waarbij je niet in één keer de stelling van Pythagoras kan gebruiken, dit zo gaat aanpassen (met behulp van hulplijnen) dat je WEL de stelling van Pythagoras kan...
>>
———
4.5 Doorsnede
11-01-2015 00:00
Dag allemaal,
Deze les gaat volledig over doorsnede. Alles wat je in deze les leert heb je de volgende les nodig in 4.6
Leerdoelen
Je kan de vlakke figuur die een doorsnede herkennen en de benoemen welk vlakke figuur dat is.
Je kunt doorsneden in een 3D figuur tekenen
...
>>
———
4.6 Pythagoras in de ruimte
12-01-2015 00:00
Dag allemaal,
In dit bijna laatste les van dit hoofdstuk gaan we alles wat we geleerd hebben combineren in het gebruik van de stelling van Pythagoras in de ruimte. Hier komt zo'n beetje al het voorgaande wat we geleerd hebben in terug.
Leerdoelen
Je kan diagonaalvlakken herkennen en benoemen.
Je...
>>
———