9.2 Rekenen met lengten en oppervlakten

13-05-2015 00:00

Dag allemaal,

In de vorige paragraaf hebben we veel stof gekregen, maar gelukkig was het meeste hiervan al bekend. In deze paragraaf komt een stuk minder theorie aan bod

Hieronder vind je het filmpje van de eerste paragraaf van dit hoofdstuk. Daarnaast staan hieronder de leerdoelen van de paragraaf en de diagnostische vragen, die je moet kunnen beantwoorden als je de les bekeken hebt.

Leerdoelen

  1. Je kan in een opgave alle maateenheden naar dezelfde eenheid omrekenen.
  2. Je weet wat een schaalverdeling is.
  3. Je kan met een schaalverdeling rekenen.
  4. Je kan grote berekeningen maken en de volledige uitwerking hiervan opschrijven.
 

Belangrijk; hieronder vind je een diagnostische opgave. Deze MOET je gemaakt hebben voor je de les in komt, dit is een controlemiddel voor mij om te controleren of je de lesstof doorgenomen en begrepen hebt.

Diagnostische opgave

  1. Een rechthoekig stuk land is 285 meter lang en heeft een oppervlakte van 3,42 ha. Het land wordt verdeeld in volktuintjes van elk 15 bij 30 meter. Hoeveel volkstuintjes passen op het stuk land.
Terug

Doorzoek de website

© 2014 Alle rechten voorbehouden.